В МОМЕНТА ЧЕТЕТЕ

Алфа поколението и технологиите...

Алфа поколението и технологиите

baby-boy-child-159533

Aлфа поколението (Generation Alpha) са децата, родени след 2010 г. Терминът се използва предимно за целите на маркетинга. Негов създател е австралиецът Марк МакКриндъл – футурист, демограф и TED лектор (markmccrindle.com). Според него алфа децата ще пораснат с iPad-и в ръка, никога няма да живеят без смартфони и ще имат способността да прехвърлят мисъл онлайн за секунди. Алфа хората ще взаимодействат с тъчскрийна от много ранна детска възраст. Те няма да мислят за технологиите като инструменти. Ще ги интегрират в живота си толкова много, че интернет за тях ще е навсякъде и никъде. Границите между реалното и виртуалното ще се размият (още за това вижте в публикацията на manager.bg – Новото понятие в маркетинга – поколението Алфа).

Колко време прекарват децата ви, забили поглед в смартфон или таблет? Сигурни сме, че много от вас още и още се борят вътрешно с желанието децата да имат повече физически активности (игри) вместо да прекарват – често часове – пред екраните. За много от нас това е глътката въздух – докато детето гледа, да се свърши някаква работа или пък просто да си поседим на чаша вино с празен поглед в телевизора (или забили нос в собствения си смартфон).

Технологиите са част от ежедневието ни и връщане назад няма. Как това се отразява на децата, родени след 2010 г. е обект на изследване от комуникационната агенция Hot Wire, която прави мащабно проучване в няколко страни. В допитването са участвали 8000 родители на деца от алфа поколенито. В общи линии това, което се очертава като изводи, може би не е чак толкова изненадващо – въпреки притеснението за дългите часове пред екраните, родителите не смятат, че цялото прекарано време е загубено, напротив. Те мислят, че технологиите помагат на децата им да мислят по-бързо и ги правят по-уверени. Почти всички са убедени, че технологиите ще повлияят професионалното развитие на техните наследници.

Не малко родители смятат, че електронните устройства са по-важни за децата им от играчки, ваканции или домашни любимци. Много от тях са приели, че 8 години е възрастта, в която техните наследници знаят повече за технологичните джаджи и съответнo биха се консултирали с тях преди да купят нещо.

Друга, не по-малко важна тенденция, която се наблюдава, е присъствието на деца влогъри*, които според родителите влияят силно върху поведението и предпочитанията на децата им.

Способността на алфа поколението да навигира в дигиталния свят е повече от шокираща и това е само началото, смята Ема Казан от Hot Wire (виж повече дании по региони на www.hotwireglobal.com).

Ето какво споделят и самите деца по темата:

За Великобритания

За САЩ

–––––
*Някои от децата инфлуенсъри, посочени в проучването:

сестрите Джейси и Кейси от Флорида – публикуват DIY видеа от 2014 г.  Имат 2,9 млн. последователи и над 760 млн. гледания;

близначките МакКлър – след като през 2016 г. клип с момичетата, озаглавен „Близначките осъзнават, че изглеждат еднакво“, става супер популярен, техните родители не са спирали с публикуването на видеа от живота на семейството;

EvanTubeHD – канал, посветен на експериментаторството и забавленията;

Тиана – тя e на 11 от Великобритания. Пуска клипчета в youtube от 7-годишна с помощта на баща си. Прави ревюта на играчки, които след това дарява за благотворителност. Има 9,2 млн. последователи.


са Ади, Бел и приятели

ПОДОБНИ ПУБЛИКАЦИИ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *